سون آلما

سون آلما

معرفی و آموزش هنر دیجیتال و طراحی گرفیک دو بعدی و سه بعدی و مقالات حرفه ای
سون آلما

سون آلما

معرفی و آموزش هنر دیجیتال و طراحی گرفیک دو بعدی و سه بعدی و مقالات حرفه ای

sidefx Houdini

sidefx Houdini

زمانی که یک شرکت بزرگ فیلم سازی از یک نرم افزار به منظور ساخت فیلم خود استفاده میکند، می بایست انتظار داشت که قابلیت های بکار رفته در آن فیلم در نسخه های بعدی آن نرم افزار در اختیار عموم قرار گیرد. اینبار به لطف شرکت DreamWorks  و انیمیشن The Croods  قابلیت های جدید به Houdini  افزوده شده است. در یک بروز رسانی عظیم از طرف شرکت Sidefx ، نسخه Houdini 12.5  معرفی گردید.

منبع :dfmrendering.com
در بروز رسانی بخش شبیه ساز پارچه و لباس، شبیه سازی برخورد لبه های پارچه ارتقا یافته است. همچنین سرعت محاسبه Cloth Simulation نیز ارتقا یافته و کاربران میتوانند لباس های پیچیده تری را در زمان کوتاه تر پردازش نمایند. همچنین در شبیه ساز Cloth میتوانید از خصوصیات  Panel Workflow , Per-vertex Attribute  و UV in Triangle که بتازگی پشتیبانی می شوند استفاده کنید.


در بخش بروز رسانی مو ، بجای استفاده از شبیه سازی برخورد Volume Based اینبار از Surface-Based استفاده شده است تا برخورد تارهای مو با همدیگر و با سطح اجسام دقیقتر و کاملتر شبیه سازی شود. در Hair Simulation  جدید، سرعت محاسبه و شبیه سازی تارهای مو بالاتر رفته و امکان برخورد تاره های مو به صورت دسته ای و منفرد میسر شده است.
اما بخش تازه کار این بروز رسانی برای Houdini  ، توابع و ابزار Cloud FX  و Ocean FX می باشد. ابزار Cloud FX به کاربران اجازه می دهد سطوح جدیدی را با ساختار ابری تولید نمایند. این سطوح بر اساس ساختار Open VDB  شرکت DreamWorks  پایه ریزی شده که در آن امکان ساخت و مدلسازی و Sculpting هر سطحی با ویژگی ابر مانند (Cloud) میسر خواهد بود. شما می توانید هر شکلی را به صورت ابری مدلسازی و پیکر تراشی کنید و آن را با ساختار ابری رندر کنید. این موضوع شامل رندرینگ نورهای حجمی به صورت ابر نیز می شوند.

ابزارهای اضافه شده برای اینکار شامل Cloud Light, Cloud Noise, Cloud  و Cloud Rig می باشند. خصوصیت جدید دیگری که به Houdini  اضافه شده است به نام Ocean FX  می باشد . این ساختار نیز از Open DVB Volume Sculpting Technology  شرکت DreamWorks منشعب شده است. با استفاده از Ocean FX  شما میتوانید سطح دریا را به گونه ای بسیار زیباتر و راحت تر از قبل تولید و رندر نمایید. این سطح به طرز وحشتناکی طبیعی بوده و تقریبا میتوان گفت تمام خصوصیات سطح دریا و اقیانوس را شامل می شود.  ابزارهای جدیدی نیز در این بخش برای کاربران Houdini تدارک دیده شده که میتوان از آنها به Wave Tank , WhiteWater , Ocean Waves و Mist  اشاره کرد.
در بخش Patricle System نیز Houdini  شاهکار کرده و با اضافه کردن خصوصیات جدید و رفع مشکلات قبلی دست کاربرانش را برای ساخت جلوه های عظیم باز گذاشته است. در بخش Flip Fluid که قبلا در سایت معرفی شده بود، سرعت محاسبات افزایش یافته و به لطف استفاده کامل از Open CL محاسبه و پردازش شبیه سازی گازها در Pyro  سریعتر گشته است. اینبار از OpenCL در تمامی شبیه سازی ها استفاده شده تا کاربران بتوانند سرعت کارهای خود را با استفاده از کارت های گرافیکی که از Open CL پشتیبانی میکنند افزایش دهند.
در شبیه سازی داینامیکی نیز تغییرات شگرفی رخ داده است. یک ساختار جدید به بخش Bullet Dynamic  اضافه شده همچنین پشتیبانی از اشیا و موضوعات جدید در بخش محاسبات باعث شده است که کاربران بتوانند مدلهای پیچیده و با شکستگی بالا را نیز توسط Bullet Dynamic  پردازش کنند.در بخش رندرینگ نیز تغییرات و اصلاحات بسیاری رخ داده است اما نه به اندازه دیگر بخش ها. بیشتر مواضع و توانایی های رندرینگ Mantra بهبود یافته و سرعت محاسبات Ray-tracing افزایش یافته است. اما قابلیت جدیدی که بتوان از آن به عنوان یک ساختار جدید نام برد هنوز به این بخش اضافه نشده است.تغییرات این بخش شامل بهبود در سرعت،  بهبود در رندرینگ SSS، پشتیبانی از point Cloud  و ... می باشد. تغییرات بسیار زیاد دیگری در رابط کاربری ، viewport  و ... به وجود آمده که کاربران Houdini میتواند در زمان بروز رسانی و دانلود آن ، از آنها مطلع شوند.

دانلود نرم افزار sidefx Houdini
سایت رسمی sidefx
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد