سون آلما

سون آلما

معرفی و آموزش هنر دیجیتال و طراحی گرفیک دو بعدی و سه بعدی و مقالات حرفه ای
سون آلما

سون آلما

معرفی و آموزش هنر دیجیتال و طراحی گرفیک دو بعدی و سه بعدی و مقالات حرفه ای

MATTE PAINTING چیست ؟


مت پینتینگ چیست؟


مت پینتینگ در سینما به تعبیری به معنی خلق مناظر و لوکیشن‌هایی است که ساخت آن به صورت واقعی ...

ادامه مطلب



مت پینتینگ در سینما به تعبیری به معنی خلق مناظر و لوکیشن‌هایی است که ساخت آن به صورت واقعی بسیار پرهزینه است و یا کلا غیر ممکن. بنابراین در این روش از نرم افزارهای رایانه‌ای برای ساخت تصویر استفاده می‌شود.

7alma.blogsky.com



در گذشته از تکنیک‌های کوناگونی برای این منظور استفاده می‌شده که قدمت آن به یک قرن می رسد.اما با روی کار آمدن رایانه،این تکنیک نیز رنگ و بوی دیجیتال به خود گرفت.مت پینتینگ غالبابا اضافه کردن یک یا چند عکس به تصویر اجرا می‌شود. در این حال اگر دوربین ثابت باشد و یا فقط حول محور خودش بچرخد (تیلت و پن)، برای تلفیق حرکت دوربین با عکس به مشکلی برنمی‌خوریم. اما چنانچه دوربین در صحنه کاملا متحرک باشد، در این مواقع از مت‌پینتینگ سه بعدی استفاده می‌کنیم. 

اصولا MATTE PAINTING یعنی ساختن محیط پیرامون یا فضاهایی که یا تصویربرداری از آنها غیر ممکن است، یا اصلا وجود ندارند یا ساختن ماکت آنها بسیار گرانقیمت است و یا بطور کلی برای تهیه فیلم از آنها باید زحمت زیاد کشید یا هزینه های تعریف نشده پرداخت کرد.

7alma.blogsky.com

MATTE PAINTING امروزه بوسیله هر روش ارزان قیمت و سریع در صنعت ویژوال افکت استفاده می شود. استفاده از عکس های آماده، فتومونتاژ، نقاشی دیجیتال و تلفیق دوبعدی عناصر سه بعدی با تصاویر برای رسیدن به ترکیبات جدید همگی روش هایی سریع و ارزان قیمت برای تولید MATTE PAINTING هستند. توجه داشته باشید که بسیاری از صحنه ها را می توان سه بعدی ساخت و به فیلم اضافه کرد اما هم طبیعی ساختن آن کاری پر زحمت است و هم تولید آن بسیار پر هزینه. به همین دلیل استفاده از تصاویر حقیقی و فتومونتاژهای دوبعدی در این هنر بیشتر مورد توجه است.

منبع :7alma.blogsky.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد