سون آلما

سون آلما

معرفی و آموزش هنر دیجیتال و طراحی گرفیک دو بعدی و سه بعدی و مقالات حرفه ای
سون آلما

سون آلما

معرفی و آموزش هنر دیجیتال و طراحی گرفیک دو بعدی و سه بعدی و مقالات حرفه ای

الکسا Alexa چیست-افزایش رتبه Alexa

الکسا (Alexa) چیست؟

الکسا (Alexa) عنوان سرویسی است وابسته به سایت amazon.com که در آدرس Alexa.com ارائه می شود، هدف از این سرویس رتبه بندی پایگاه های اینترنتی از نظر تعداد بازدیدکننده (ترافیک بازدیدها) می باشد که با در نظر گرفتن یک سری معیار های محاسباتی و آماری، نهایتا سایت های مختلف را به لحاظ میزان دیده شدن صفحات آنها، رتبه بندی می کند.

  

 

 الکسا چگونه کار میکند؟

بی شک یکی از مهمترین ابزارها برای هر مدیر آمار است.
الکسا هم آمار ارائه میکند، روش کار الکسا ساده است و شاید غیر منصافنه به نظر برسد، ولی آمار الکسا خصوصا در رتبه های زیر 100 هزار بسیار به واقعیت نزدیک است و از همین رو مورد توجه وب مستر ها قرار گرفته.
الکسا بر اساس بازدید کاربرانی که نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند، به وب سایتها رتبه می دهد و امکان بررسی آمار و تعدا بازدید کاربرانی که این نوار ابزار را نصب نکرده باشند، ندارد.
هر چند الکسا در توصیف خود به سایر منابع نیز اشاره نموده ولی واضح نیست چه منابع دیگری برای الکسا اطلاعات جمع آوری میکنند:
به تعبیر دیگر الکسا لیستی از وب سایتهای اینترنتی است که بر اساس ترافیک و تعداد بازدید مرتب سازی شده و اگر وب سایتی در منطقه خود مثلا ایران جزو 50 یا 100 وب سایت اول آن نمایش داده شود مشخص کننده ارزش بالای این سایت از لحاظ تجاری نیز خواهد بود زیرا وب سایتهای دیگر سعی می کنند با پیدا کردن سایتهای پر ترافیک از آنها برای دریافت لینک یا نمایش تبلیغات استفاده کنند که موجب افزایش در آمد و ارزش سایتهای پربازدید خواهد شد.

Get our toolbar!

شروع الکسا ؟
برای شروع بسیار ساده است. به سایت alexa.com مراجعه کنید. و تولبار آن را دریافت کنید و سپس آن را نصب کنید. حالا شما به هر سایتی مراجعه کنید اطلاعات مورد نیاز الکسا را به این سایت ارسال می کنید.
بسیاری از متخصصان تجارت الکترونیک بر این باور هستند که اگر سایت شما عضو 100 هزار سایت برتر الکسا است، شما ترافیک خوبی دارید.

آیا می توان الکسا را فریب داد؟
بله، ولی با ایجاد ترافیک مصنوعی یا فریب الکسا برای نمایش بازدید بیشتر ، در واقع هیچ موفقیتی کسب نشده زیرا الکسا فقط آمار به شما ارائه می نماید و ارائه آمار غلط و فریب الکسا به معنی رشد ترافیک سایت نیست و تنها ممکن است برخی وب مسترها برای نمایش قدرت خود نزد کارفرما یا ایجاد موقعیت شغلی بهتر یا فریب مشتریان جهت جذب تبلیغ از این مورد غیر حرفه ای بهره برداری کنند.
Get our toolbar!
آیا آمار الکسا واقعی است؟
بله، ولی بر اساس کاربرانی که تولبار آن را دارند. بسیاری از کاربران تولبار الکسا را ندارند و ممکن است سایتی کاربر زیادی داشته باشد ولی کاربرانش این تولبار را نداشته باشند به همین دلیل در رتبه بندی الکسا می تواند رتبه خوبی نداشته باشد.

مزایای الکسا:
1- الکسا این امکان را برای شما فراهم می کند که خودتان را با رقیبانتان مقایسه کنید. با استفاده از ابزار مقایسه آن، شما به راحتی می توانید سایت خود را با رقیبانتان مقایسه کنید.
2- هر چه رتبه بهتری داشته باشید اعتبار بیشتری نزد کاربران دارید و این باعث می شود که سایت های دیگر درخواست تبلیغ در سایت شما را داشته باشند.
3- یک ابزار خوب برای بهینه سازی سایت است.

معایب الکسا:
1- هر کاربری تولبار الکسا را بر روی رایانه خود نصب نکرده است. به همین دلیل اطلاعات می تواند کامل نباشد.
2- زیر دامنه های محاسبه نمی شوند و تمامی امتیاز آن ها به دامنه اصلی منتقل می شود مانند سرویس های وبلاگ

چگونه رتبه الکسا خود را ارتقاء دهیم؟
اگر می خواهید رتبه خودتان را در الکسا افزایش دهید باید چند قانون ساده را رعایت کنید:
1- تولبار الکسا را نصب کرده و سپس در سایت خودتان گشت و گذار کنید.
2- ابزار الکسا را در سایت خودتان قرار دهید این باعث می شود که کاربران شما که تولبار الکسا ندارند بر روی آن کلیک کنند و نصب کنند. مانند :
3- مقالات مفیدی را بنویسید که صاحبان سایت را جذب کند. و آن را در انجمن هایی که مدیران سایت ها هستند ارسال کنید. آن ها تولبار الکسا را دارند و در صورتی که به سایت شما وارد شوند رتبه الکسا شما بیشتر می شود.
4- سعی کنید مطالب خود را در سایت های اجتماعی درج کنید.
5- به کاربران خودتان و دوستانتان اطلاع رسانی کنید که تولبار الکسا را نصب کنند و از سایت شما بازدید کنند. می توانید بنر تولبار الکسا را در سایت خودتان قرار دهید. مانند :
Get our toolbar!

6- در انجمن ها وقتی پستی را ارسال می کنید حتماً آدرس سایتتان را در امضاء خود قرار دهید.

نتیجه:
برای شما که می خواهید از طریق تبلیغات در سایتتان درآمد کسب کنید می توانید با افزایش رتبه الکسا سایت خودتان مخاطبان زیادی را جذب کنید. الکسا اطلاعات خود را فقط از کاربرانی که تولبار آن را نصب کرده اند جمع آوری می کند.

نکته برای اولین بار :
یکی از بهترین و تضمینی ترین ترفند برای افزایش رتبه الکسا نقد نوشتن (Review) در سایت الکسا در باره سایت هست که 7alma.blogsky.com برای تبادل Review آماده همکاری هست شما پس از نوشتن Review الکسا در قسمت نظرات آدرس بدید
صفحه وبلاگ در الکسا



سایت الکسا
صفحه وبلاگ در الکسا
دانلود تولبار وبلاگ الکسا
دانلود تولبار الکسا
منبع :http://7alma.blogsky.com

Get our toolbar!
نظرات 1 + ارسال نظر
milad جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 19:25 http://www.denapatogh.com

سلام دوست عزیز از وبلاگت دیدن کردم . خوشحال میشم به سایت ما هم سری بزنی . میتونی با عضویت آسان در سایت ما به خیلی امکانات دسترسی پیدا کنی. گالری عکس , تالار گفتمان و انجمن ,کارت شارژ و جایزه رایگان , آپلود سنتر و دانلود موزیک و ویدئو و خیلی امکانات منحصر به فرد دیگه . عضویت خیلی سادست آموزش عضویت هم قرارداده شده . آموزش استفاده از انجمن هم میتونی مشاهده کنی منتظریم Denapatogh.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد